Sklep
Tworzenie sklepu internetowego to nie tylko stworzenie atrakcyjnego projektu strony i wypełnienie go produktami. To także proces, który wymaga uwzględnienia wielu szczegółów, by zapewnić klientom wygodne i bezpieczne zakupy online oraz sprawną obsługę zamówień. W tym obszarze kluczowe są trzy główne elementy: bramki płatności, formy dostawy oraz faktury.
Gotowy/owa na rozpoczęcie budowy sklepu online?
Pamiętając o tych trzech kluczowych elementach – bramkach płatności, formach dostawy i fakturach, będziesz mógł/mogła zbudować sklep internetowy, który nie tylko przyciągnie klientów swoim atrakcyjnym designem, ale także zapewni im wygodne i bezpieczne zakupy online. Przejdź do działania już teraz i stwórz platformę, która spełni oczekiwania Twoich klientów!
Bramka płatnościowa
Bramki płatnościowe są nieodzownym elementem każdego sklepu internetowego. To właśnie dzięki nim, klient ma możliwość dokonania płatności za Twój produkt w sklepie. Wybór odpowiedniej bramki płatności ma istotny wpływ na doświadczenie klientów oraz na skuteczność konwersji. Klienci zazwyczaj oczekują możliwości szybkiej płatności BLIK, płatności przelewem bankowym, a także innymi popularnymi metodami płatności online. Dlatego ważne jest, aby Twój sklep obsługiwał różne formy płatności, aby zapewnić klientom elastyczność i wygodę podczas dokonywania zakupów. To co również istotne, to fakt, że bramki płatnościowe pobierają niewielką prowizję.
Kiedy przechodzimy do etapu podpięcia płatności? Gdy projekt strony od nas będzie już gotowy i zaakceptowany przez Ciebie. I jest to etap, w którym będziesz musiała/musiał nam trochę pomóc, ponieważ zazwyczaj do podpięcia płatności potrzebne jest założenie konta klienta oraz spisanie umowy z bramką płatnościową, gdzie potrzebne są dokładne dane sklepu (NIP, numer konta itp.).
Utworzenie konta będzie już w Twojej kwestii, ponieważ wymagane jest do tego procesu podanie poufnych danych. Jak już uda Ci się założyć konto u konkretnego operatora bramki płatnościowej, to damy znać czego konkretnie potrzebujemy, by podpiąć płatności na stronę (będą to specjalne kody, które są wymagane do wklejenia na stronę, ale spokojnie – pokierujemy Cię, gdzie dokładnie należy kliknąć, aby znaleźć te niezbędne dla nas dane).
Dodatkowo gdy na sklepie będzie przynajmniej 1 produkt z pełnym opisem i dokładną ceną, należy zgłosić gotowość sklepu na weryfikację. Długość trwania weryfikacji jest już niezależna od nas – zazwyczaj trwa bardzo szybko (dosłownie kilka dni) natomiast oficjalnie – do 14 dni roboczych, ale niestety nie możemy tego zagwarantować jak szybko bramka zweryfikuje sklep.
Po przejściu weryfikacji, zostaje już tylko podpięcie płatności na stronie.
Do wyboru masz kilka bramek płatnościowych:
Jest to najpopularniejsza bramka płatności, która umożliwia przekazywanie środków i właśnie ją polecamy zazwyczaj naszym klientom. Z jej pomocą klienci będą mogli dokonać zapłaty w Twoim sklepie za pomocą różnych metod, w tym przelewów bankowych, płatności kartami kredytowymi, płatności BLIK oraz portfeli internetowych, takich jak PayPal czy Skrill. Dzięki temu klientom oferuje się szeroki wybór sposobów płatności, co zwiększa komfort i wygodę podczas dokonywania zakupów online.
Platforma umożliwia również śledzenie statusu płatności, dokonywanie szybkich zwrotów, generowanie raportów i analiz dotyczących transakcji, co jest przydatne zarówno dla właścicieli sklepów, jak i jego klientów. WAŻNE! Jeśli zdecydujesz się na podpięcie Przelewy24 do swojej strony i zależy Ci na dodaniu oprócz podstawowych płatności również opcji płatności ratalnych czy też płatności kartą, musisz zgłosić tę chęć do bramki płatnościowej i podpisać dodatkową umowę.
Bramka płatnościowa zazwyczaj wybierana przez klientów, którzy posiadają konta w mBanku. Zasady działania są bardzo podobne do wyżej wymienionych bramek. To co istotne to fakt, że klienci bramki paynow mogą skorzystać zarówno z kart płatniczych, przelewów online, jak i płatności mobilnych BLIK.
System płatności PayPal, to równie często wybierana forma przez naszych klientów, przede wszystkim za możliwość płatności kartą m.in za płatności cykliczne czyli subskrypcje, a także ze względu na łatwość dokonywania płatności i światową popularność. Jest to po prostu internetowy portfel. Jego użytkownicy mogą dokonywać także płatności w różnych walutach.
Klient, który dokonuje płatności za pomocą PayPal, wprowadza swoje dane logowania do swojego konta, a następnie wybiera źródło środków, np. kartę kredytową lub saldo na koncie PayPal. Po potwierdzeniu płatności, środki zostają przekazane na konto sprzedającego, który może je wypłacić lub wykorzystać do dokonania innych płatności.
Formy dostawy
Drugim istotnym elementem sklepu internetowego są formy dostawy. Podobnie jak w przypadku wtyczki do płatności, musisz zdecydować którą opcję/metodę wysyłki wybierasz i to z nimi podpisujesz umowę i zakładasz tam konto (do wyboru masz różnych operatorów m.in DPD, DHL i innych kurierów).
Klienci oczekują szybkiej i niezawodnej dostawy swoich zamówień, dlatego warto zaoferować różnorodne opcje dostawy, które będą odpowiadały ich potrzebom i preferencjom. Mogą one obejmować dostawę kurierską, odbiór osobisty, paczkomaty, a nawet dostawę ekspresową. Dzięki temu zapewnisz klientom pełną swobodę wyboru oraz pozytywne doświadczenie zakupowe. Jakie formy najczęściej polecamy naszym klientom?
Jest to jedna z najczęstszych form wysyłki, wybieranych przez naszych klientów. Zaletą furgonetki jest z pewnością fakt, że skupia w jednym miejscu kilka rodzajów firm kurierskich, takich jak np. InPost, DHL, Fedex, Orlen Paczka, DPD, UPS itp. Dzięki temu klient ma pełen wachlarz możliwości wyboru.
Drugą najpopularniejszą formą dostawy wśród naszych klientów jest InPost. Główną usługą oferowaną przez InPost jest dostawa paczek do paczkomatów, ale nie tylko - możliwa jest również usługa kurierska, taka jak dostawa paczek do domu klienta czy odbiór przesyłek od klienta.
Faktury
Trzecim kluczowym elementem sklepu internetowego są faktury. Generowanie faktur jest nie tylko obowiązkiem podatkowym, ale także istotnym narzędziem budowania zaufania i profesjonalizmu w oczach klientów. Udostępnienie klientom możliwości otrzymania faktury VAT pozwala na prowadzenie biznesu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz ułatwia rozliczenia podatkowe. Dlatego warto zadbać o to, aby Twój sklep generował faktury dla każdego zamówienia i umożliwiał klientom łatwe pobranie i przechowywanie dokumentów.
Masz do wyboru 2 opcje:
– generowanie faktur ręcznie do każdego zamówienia (wersja bezpłatna – domyślna)
– automatyczne generowanie faktur za pomocą dodatkowo płatnej wtyczki bądź integracji ze swoim systemem do fakturowania w firmie
klient dokonując zakupu może otrzymać fakturę, natomiast w darmowej wersji wtyczki trzeba ją wystawiać ręcznie. Wielu klientom to nie przeszkadza i zostają właśnie przy takim rozwiązaniu. Najlepiej sprawdza się w momencie, gdy zamówień jest stosunkowo niewiele w danym miesiącu.
najlepiej sprawdza się w momencie, gdy zamówień jest dość dużo w danym miesiącu, ponieważ wówczas odpowiada ona za automatyczne wystawianie faktur, co znacząco optymalizuje ten proces.
W tym wypadku zazwyczaj polecamy klientom zakup płatnej wtyczki z WP Desk,
230 zł (jednorazowy koszt).
podobnie jak płatna wtyczka do faktur, sprawdza się w momencie, gdy zamówień jest dość dużo w danym miesiącu, ponieważ wówczas odpowiada ona za automatyczne wystawianie faktur, co znacząco optymalizuje ten proces. Natomiast połączenie sklepu do firmowego systemu fakturowania, daje Ci dodatkowe możliwości takie jak zarządzanie fakturami z jednego miejsca. Dzięki temu wystawisz faktury w swoim wybranym serwisie do fakturowania bezpośrednio z poziomu własnego sklepu internetowego.
Jakie systemy do fakturowania zazwyczaj integrujemy naszym klientom?
Posiadając już konto na Fakturowni, bądź też dopiero je zakładając, wystarczy, że będziesz opłacać 30 zł miesięcznie, a Twój sklep będzie zintegrowany z tym systemem i wystawianie faktur będzie odbywać się automatycznie.
Jeśli posiadasz już system w iFirma, inFakt bądź wFirma - wystarczy, że zakupisz dedykowaną wtyczkę do swojego systemu fakturowania i wówczas Twój sklep będzie zintegrowany z systemem księgowym. Zapewnia to m.in. automatyczne generowanie faktur.