Wtyczka Cookie Notice & Compliance dla RODO/CCPA

Instrukcja!

Pobierz teraz - zachowaj na później!

RODO – rozporządzenie o ochronie danych osobowych, które weszło w życie 25 maja 2018 roku. Dzięki niej mamy kontrolę nad swobodnym przepływem naszych danych osobowych oraz reguluje przepisy zapewniające firmom zmniejszenie biurokracji i zwiększenia zaufania klientów. Dotyczy on wszystkich​ przedsiębiorców​ przetwarzający​ch​ dane osobowe na terytorium Unii Europejskiej. A co to są te dane osobowe? To informacje za pomocą których możemy zidentyfikować drugą osobę (imię nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania itp.)

Kiedy na stronie masz np. formularz kontaktowy, który ułatwia pierwszą komunikację klienta z Tobą, masz obowiązek zapewnić klienta, że jego dane będą bezpieczne. Należy wtedy odpowiednio go poinformować dodając klauzulę informacyjną  o przetwarzaniu danych z podpiętym linkiem przekierowującym do Polityki prywatności.

Pliki Cookies to pliki, które strona wysyła do przeglądarki. Przez to nasza strona zapamiętuję użytkownika i przy jego kolejnej wizycie szybko go rozpoznaje i automatycznie dopasowuje się do jego wymagań. Zatrzymuje w pamięci również dane do logowania. Pozwala to na gromadzenie statystyk odnośnie ruchu na naszej stronie, więc jeśli korzystamy np. z Google Analytics musimy odpowiednio poinformować o tym osoby odwiedzające naszą witrynę internetową.

Aby strona spełniała określone wymagania prawne, potrzebujemy na stronie internetowej komunikatu informującego o zgodzie na pliki cookie. W tym celu posłużyć się można wtyczką Cookie Notice & Compliance dla RODO / CCPA. Po jej instalacji i włączeniu przechodzimy do jej edycji.

W celu edycji komunikatu pojawiającego się na dole strony, należy przejść w kokpicie do wtyczki CIASTECZKA. W USTAWIENIACH POWIADOMENIA przechodzimy do edycji. W polu WIADOMOŚĆ możemy umieścić wybrany komunikat informujący o cookies, który chcemy aby się pojawił na stronie. Przykładowa treść takiego komunikatu może brzmieć w następujący sposób:

„Stosujemy pliki „cookies”, aby móc dopasowywać treści do Państwa preferencji i zainteresowań, a także w celu prowadzenia badań i analiz Państwa potrzeb. Więcej o tym oraz o możliwościach zmiany ich ustawień w przeglądarce dowiesz się w Polityce Prywatności.”

Następnie przechodzimy to edycji przycisków komunikatu. W polu TEKST PRZYCISKU możemy umieścić treść „Zgoda” bądź „Akceptuję”.

Teraz musimy zająć się polityką prywatności. Poniżej w polu Polityka prywatności zaznaczamy pole akceptujące „Włącz link do polityki prywatności”

Następnie wpisać Treść przycisku polityki prywatności czyli w tym wypadku „Polityka Prywatności”. Następnie aby po kliknięciu przycisku osoba została przekierowana do treści polityki prywatności należy zaznaczyć pole ODNOŚNIK DO STRONY. Aby uzyskać taki efekt, potrzebujemy utworzyć specjalną zakładkę o nazwie POLITYKA PRYWATNOŚCI.

Po jej założeniu wystarczy zaznaczyć w polu „Wybierz dokąd przekierować użytkownika po więcej informacji” naszą utworzoną zakładkę POLITYKA PRYWATNOŚCI.

Dodatkowo możemy również zaznaczyć opcję (według preferencji), która umożliwia odmowy czy zmianę decyzji – w tym celu należy zaznaczyć pole „Włącz aby pozwolić użytkownikom na zmianę decyzji o ciasteczkach” i : „Zezwól użytkownikowi na odmowę używania nie funkcjonalnych ciasteczek.” Dodatkowe opcje, które możemy ustawić to Przeładowywanie (które umożliwia przeładowywanie strony po akceptacji ciasteczek), Przewijanie (które umożliwia akceptację przez przewijanie) oraz Po kliknięciu (które umożliwia akceptację powiadomienia w przypadku kliknięcia w dowolny element strony.

Dodatkowo możemy również według potrzeb określić czas, przez jaki przechowywane będzie ciasteczko w polu „Wygasanie ciasteczka ze zgodą.” i w polu „Wygasanie ciasteczka z odmową”. Do wybory mamy opcje godzina,1 dzień, tydzień itd. aż do 1 roku i w nieskończoność.

Oczywiście możemy wystylizować więcej elementów, m.in. zmienić kolor i przezroczystość okienka z powiadomieniem, ustawić pozycję okienka (czy ma znajdować się na górze czy na dole) oraz wybrać efekt animacji oraz ustawić kolor przycisków.

Na sam koniec wystarczy zapisać nasze ustawienia klikając przycisk „ZAPISZ ZMIANY”.

Należy pamiętać, że ustawa RODO obsługuje wszystkie strony internetowe gromadzące dane dotyczące osób w Unii Europejskiej, dlatego należy przestrzegać wymagań, a powyższa wtyczka to umożliwia.

Instrukcja!

Pobierz teraz - zachowaj na później!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest